21 grudnia 2020 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, które nowelizują między innymi ustawę Prawo telekomunikacyjne.
W związku ze zmianą przepisów prawa, musimy zmienić treść Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej z TEL-KAB Sp. z o.o. Sp. k. (dalej Umowa) oraz Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych w sieci TEL-KAB (dalej Regulamin). Zmiany wejdą w życie z dniem 21.12.2020 r. i polegają na:
w Umowie:
1. Abonent zobowiązuje się do terminowego uiszczania należnych opłat do 15 dnia miesiąca, za dany miesiąc Dostawcy Usług, a także wykonywania innych obowiązków wynikających z Umowy i Regulaminu. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy. Abonent jest zobowiązany do wpłacania należnych opłat w Biurze Obsługi Abonenta wyłącznie w formie bezgotówkowej (kartą kredytową, płatniczą, blik itp.) lub na indywidualny numer konta bankowego:.
2. Umowa na czas oznaczony wraz z upływem okresu na jaki została zawarta ulega automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony. Abonent może sprzeciwić się przedłużeniu Umowy składając oświadczenie w formie pisemnej lub dokumentowej u Dostawcy Usług najpóźniej w terminie 30 dni przed końcem obowiązywania Umowy. Sposób złożenia tego oświadczenia podany jest w § 5 ust. 4.
W przypadku gdyby oświadczenie takie nie zostało złożone Umowa wiązać będzie Strony na warunkach Umowy bez promocji (bez Ulg Promocyjnych dla danych Usług) zgodnie z Ogólnym Cennikiem Usług świadczonych przez TEL-KAB Sp. z o.o. Sp. k. stanowiącym integralną cześć Umowy.
3. Po przedłużeniu Umowy na czas nieoznaczony Abonent może ją wypowiedzieć w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
4. Przed automatycznym przedłużeniem Umowy, o którym mowa w ust. 2 Dostawca Usług informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu Umowy, sposobach jej rozwiązania, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
Umowa na czas nieokreślony może być wypowiedziana przez każdą ze Stron w każdym czasie, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia.
1. W przypadku zawarcia Umowy poza Biurem Obsługi Abonenta lub na odległość Abonent uprawniony jest do odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy. Dla zachowania terminu wskazanego w zdaniu poprzednim wystarczające jest wysłanie oświadczenia na adres Dostawcy Usług. Sposób złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy podany jest w § 5 ust. 4.
4. Oświadczenie o braku woli przedłużenia na czas nieoznaczony umowy zawartej na czas oznaczony (§4 ust.2 Umowy), o odstąpieniu od umowy (§5 ust. 1 Umowy, §3 ust. 3 Regulaminu i §14 ust. 3 Regulaminu), o rozwiązaniu umowy bądź o wypowiedzeniu umowy (§4 ust. 3. §5 ust.3 i nast. Umowy), może zostać złożone w formie pisemnej bądź dokumentowej. Abonent może złożyć oświadczenie w Biurze Obsługi Abonenta, poprzez wysłanie listownie na adres siedziby Dostawcy Usług TEL-KAB Sp. z o.o. Sp. k. ul. Prusa 92 05-800 Pruszków, albo poprzez wiadomość mailową wysłaną na adres e-mail: wypowiedzenia@telkab.pl. W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim w formie dokumentowej Dostawca Usług ma obowiązek:
a) w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia zawiadomić Abonenta o jego otrzymaniu przez wysłanie SMSa na numer telefonu komórkowego wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie, lub wykonanie połączenia telefonicznego na numer telefonu stacjonarnego wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie .
b) w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia potwierdzić Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem wypowiedzenia, dzień otrzymania wypowiedzenia i dzień rozwiązania lub odstąpienia od Umowy.
w Regulaminie:
16. W przypadku rozwiązania Umowy, w ramach której Abonent otrzymał dostęp do poczty elektronicznej z domeną Dostawcy Usług [@telkab.pl], Abonent ma prawo żądać zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
17. W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
Abonent zachowuje prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru przez okres nie krótszy niż 1 miesiąc od daty rozwiązania umowy. Abonent może zrzec się tego prawa.
Powyższe zmiany Umowy i Regulaminu nie wpływają na zakres Państwa obowiązków wynikających z Umowy i Regulaminu. W przypadku braku akceptacji zmian mają Państwo prawo, do dnia wejścia zmian w życie, wypowiedzieć zawartą z nami Umowę. Zastrzegamy jednak, że w przypadku gdy skorzystają Państwo z tego prawa przed upływem okresu na jaki została zawarta Umowa promocyjna, będą Państwo zobowiązani do zwrotu udzielonych Państwu ulg, na zasadach wskazanych w Umowie.